29/04/2017
Η Ιστορία του Μάρκετινγκ

Σήμερα το μάρκετινγκ είναι ευρέως γνωστό ως ένα προηγμένο μείγμα στρατηγικής και τεχνολογίας, ωστόσο, δεν ήταν πάντα έτσι. Η ιστορία του μάρκετινγκ, όπως γνωρίζουμε, ξεκίνησε με βάση την ταπεινή αρχή της προσπάθειας να πουληθούν αγαθά και υπηρεσίες.

Οι προσπάθειες να επιτευχθεί αυτό μπορεί να είναι τόσο παλαιές όσο ο ίδιος ο πολιτισμός! Ορισμένοι πιστεύουν ότι ξεκίνησε με την προσπάθεια παρουσίασης αγαθών με συγκεκριμένο τρόπο διαπραγμάτευσης. Η προσπάθεια ανάπτυξης πειστικών επικοινωνιών για την πώληση αγαθών και υπηρεσιών υπήρξε από την εποχή της αρχαίας Κίνας και της Ινδίας. Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να μην είχε αναγνωριστεί ως επιχείρηση μάρκετινγκ εκείνη τη στιγμή, αλλά εκεί άρχισε να αναπτύσσεται η ιδέα για το μάρκετινγκ.

Έννοια του μάρκετινγκ

Οι ιδέες του μάρκετινγκ όπως είναι κατανοητό στη σύγχρονη εποχή, ξεκίνησαν κατά την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης. Αυτή η περίοδος εκτείνεται στα τέλη του 18ου αιώνα και διήρκεσε πολύ στον 19ο αιώνα. Ήταν μια περίοδος ταχείας κοινωνικής αλλαγής που προκλήθηκε από καινοτομίες στις επιστημονικές και τεχνολογικές βιομηχανίες.

Η μαζική παραγωγή δημιούργησε πολλές βιομηχανίες που ασχολήθηκαν με την προσπάθεια να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες μιας αναπτυσσόμενης καταναλωτικής αγοράς. Η υποδομή για τις μεταφορές, καθώς και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης βοήθησαν αυτή την εξέλιξη. Δημιούργησε την ανάγκη για τους παραγωγούς να βρουν καλύτερους τρόπους για την ανάπτυξη προϊόντων που χρειάζονται οι πελάτες και μια πιο εξελιγμένη προσέγγιση για την ενημέρωσή τους για αυτά τα προϊόντα.

Αυξημένος ανταγωνισμός

Ξεκινώντας στις αρχές του εικοστού αιώνα έως τα τέλη της δεκαετίας του 1940, ο ανταγωνισμός στον επιχειρηματικό κόσμο έγινε έντονος. Η ανάγκη αύξησης της πώλησης με τη χρήση τεχνικών μάρκετινγκ έγινε ουσιαστικό μέρος της ανταγωνιστικότητας Η ικανότητα ανάπτυξης μιας επωνυμίας και της κατάλληλης αγοράς, αναπτύχθηκε σε μεγάλη αξία.

Ο ανταγωνισμός οδήγησε επίσης στην ανάγκη αύξησης της παραγωγής και των μεριδίων αγοράς σε όλους τους κλάδους. Το μάρκετινγκ άρχισε να δίνει έμφαση στις μεθόδους διανομής καθώς και στους τύπους επικοινωνίας των καταναλωτών. Ο στόχος έγινε σύντομα να πείσει τους καταναλωτές ότι τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παρέχονται από μια εταιρεία ήταν καλύτερα από αυτά μιας άλλης εταιρείας που προσφέρει το ίδιο πράγμα.

Επιχείρηση μάρκετινγκ

Η εκκίνηση της δεκαετίας του 1960, βρίσκει τις αγορές σε πολλές βιομηχανίες να είναι κορεσμένες από τον ανταγωνισμό. Η ανάγκη απόκτησης και διατήρησης των πελατών απαιτεί πλέον ειδικούς στον τομέα του άμεσου μάρκετινγκ. Αυτή είναι μια εποχή που οι εταιρείες άρχισαν να αφιερώνουν ολόκληρους τομείς της επιχείρησής τους με μοναδικό σκοπό την εμπορία προϊόντων ή υπηρεσιών μιας εταιρείας.

Αυτό έγινε, όταν η διαχείριση μάρκετινγκ ανέπτυξε την πολυπλοκότητα που είναι απαραίτητη για να είναι ουσιαστικό μέρος της επιχειρηματικής επιτυχίας. Οι διαχειριστές μάρκετινγκ άρχισαν να ασχολούνται με τον στρατηγικό σχεδιασμό. Η συμβολή τους ήταν σημαντική για τον προσδιορισμό του κόστους, τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν για τη μετάδοση πληροφοριών σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες στους καταναλωτές και άλλα.

Στρατηγική επωνυμία

Ο κόσμος του μάρκετινγκ άρχισε να αλλάζει κατά τη δεκαετία του 1990. Με τη δημιουργία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, αμέσως δημιουργείται και μια μάρκα. Οι εταιρείες άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι θα μπορούσαν να επικεντρωθούν στην πώληση περισσότερων προϊόντων υψηλής ποιότητας και να δημιουργήσουν μια καλύτερη μάρκα για αυτές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να βελτιώσουν τα περιθώριά τους, αλλά και να επεκτείνουν τη φήμη τους. Αυξήθηκε επίσης η συνειδητοποίηση της μάρκας που είχαν δημιουργήσει. Ορισμένες εταιρείες με την δημιουργία του κατάλληλου λογότυπου, κατάφεραν να βελτιώσουν το μερίδιο αγοράς τους κατά περισσότερο από 49 τοις εκατό!

Μάρκετινγκ Διαδικτύου

Με την εξέλιξη του διαδικτύου, οι ιστότοποι άρχισαν να αποτελούν ουσιαστικό εργαλείο για εμπορευματοποίηση. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, άρχισαν να αναπτύσσονται απλοί ιστότοποι εταιρειών που βασίζονται σε κείμενο. Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας εταιρείας.

Η πρώτη εταιρεία που είχε μια διαδικτυακή εκστρατεία μάρκετινγκ ήταν η Bristol-Myers Squibb για την προώθηση του προϊόντος Excedrin. Η καμπάνια ήταν επιτυχής και το Bristol-Myers Squibb κατάφερε να προσθέσει δεκάδες χιλιάδες ονόματα στη λίστα πελατών τους. Σήμερα, εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια δαπανούνται κάθε χρόνο για το μάρκετινγκ των επιχειρήσεων.

Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)

Μέσα στα τελευταία 25 χρόνια, η σημασία της χρήσης του διαδικτύου και των μηχανών αναζήτησης για μάρκετινγκ έχει αυξηθεί δραματικά. Στην αρχή, οι μηχανές αναζήτησης ιστού δεν ήταν οι πιο αποτελεσματικές λειτουργίες. Η απόκτηση καλής κατάταξης με μια μηχανή αναζήτησης δεν ήταν περίπλοκη. Τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης ήταν εύκολο να αλλάξουν και η ποιότητα των αποτελεσμάτων ήταν κακή.

Για να παρέχουν τα καλύτερα αποτελέσματα ποιότητας, οι μηχανές αναζήτησης άλλαξαν τους αλγόριθμους τους. Ο στόχος ήταν να επικυρωθούν οι ιστότοποι παραπομπής για να διασφαλιστεί η ποιότητα των αποτελεσμάτων που παρέχονται από τη μηχανή αναζήτησης. 

Συμπληρωματικά

Η άνοδος της οικονομίας στα τέλη του 19ου αιώνα καθώς και η Δεύτερη Βιομηχανική Επανάσταση (γύρω στο 1850) γέννησε όχι μόνο το μάρκετινγκ, αλλά και το λιανικό εμπόριο και τη διαφήμιση.

Γρήγορα διευρύνθηκε, και από το πρώτο μισό του 20ού αιώνα, υπάρχει εστιασμένο ενδιαφέρον και σταθερή ανάπτυξη στον τομέα του μάρκετινγκ. Στην πραγματικότητα, το 1905 το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας προσέφερε ένα από τα πρώτα μαθήματα που επικεντρώθηκαν στο θέμα με τίτλο «Μάρκετινγκ Προϊόντων» – τρία χρόνια πριν από το άνοιγμα της Σχολής Επιχειρήσεων του Χάρβαρντ.

Σύμφωνα με την ιστορία του μάρκετινγκ του Robert Bartels , η ωρίμανση του μάρκετινγκ μπορεί να ταξινομηθεί σε τάσεις δεκαετίας:

  • 1900: Ανακάλυψη βασικών εννοιών και εξερεύνησή τους
  • 1910: Σύλληψη, ταξινόμηση και ορισμός όρων
  • 1920: Ενσωμάτωση βάσει αρχών
  • 1930: Ανάπτυξη εξειδίκευσης και παραλλαγή στη θεωρία
  • 1940: Επανεκτίμηση υπό το φως νέων απαιτήσεων και πιο επιστημονικής προσέγγισης
  • 1950: Επανασύνδεση υπό το πρίσμα της διοίκησης , της κοινωνικής ανάπτυξης και των ποσοτικών προσεγγίσεων
  • 1960: Διαφοροποίηση σε βάσεις όπως η διοίκηση, ο ολισμός , ο περιβαλλοντισμός , τα συστήματα και ο διεθνισμός
  • 1970: Κοινωνικοποίηση – προσαρμογή του μάρκετινγκ στην κοινωνική αλλαγή

Όπως μπορείτε να δείτε στο παραπάνω γράφημα, η γέννηση του προσωπικού υπολογιστή στη δεκαετία του 1980 έφερε μαζί του μια έκρηξη καινοτομίας του μάρκετινγκ. Πλέον, οι περισσότεροι άνθρωποι, είναι εξοικειωμένοι με αυτό που συνέβη στη δεκαετία του 1990 και του 2000 με το λεγόμενο ” dot-com bubble ” και την εμφάνιση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ως επιχειρηματικού εργαλείου, καθώς και την εφεύρεση του ιού, του κοινωνικού και του ολοκληρωμένου μάρκετινγκ.

“Το να δημιουργείς επιχείρηση χωρίς διαφήμιση, είναι σαν να κλείνεις το μάτι σε ένα κορίτσι στο σκοτάδι. Ξέρεις τι κάνεις, αλλά κανείς άλλος δεν το ξέρει και δεν το κάνει.” – Steuart Henderson Britt

Tags:

Η μοντέρνα αισθητική και ο σύγχρονος σχεδιασμός είναι η φιλοσοφία μας

Follow Us:

© 2021 All rights reserved. ACTION DESIGN Web & Graphic Design Studio